[linux] Re: dual processors : voordelen?

Vr Dec 8 20:36:41 CET 2006

Aldus schreef David van Enckevort op Fri, Dec 08, 2006 at 10:33:29AM +0100:

> SQL server zal inderdaad bij het opstarten de in de configuratie opgegeven
> buffers reserveren, echter, net zoals onder Linux zal het pas echt
> geheugen kosten wanneer het gebruikt wordt.
> De processortijd kan het proces niet reserveren (tenzij SQL server alles
> in critical sections doet), wel start SQL server met een hogere
> prioriteit, zodat het eerder processortijd krijgt. Verder zijn er delen
> van het proces die in critical sections worden uitgevoerd. Dit betekent
> dat de kernel geen processortijd aan een andere applicatie zal geven
> [...]

Gaat dit over spin locks? Wat voor software doet dergelijke dingen onder
Linux? Voor wat ik weet kunnen multi-media apps een real-time prioriteit
krijgen waardoor ze net zoveel CPU tijd krijgen als ze vragen.

Met vriendelijke groet,

Daniel von Asmuth

--
       <  Smoking shortens the Life expectancy of your Cigarettes  >