[linux] speedtouch 716, xs4all(kpn) en een bridged achtige mode

Folkert van Heusden folkert op vanheusden.com
Ma Dec 11 14:22:30 CET 2006

Hi,

Bij de ST Home had ik zo'n pptp verbinding zodat ik een ppp0-device met
het externe ip-adres had op m'n linux-pc.
Nu ben ik ge-upgrade naar adsl2 en heb ik daarvoor een ST 716 moeten
nemen. Deze kan ook pptp aan maar dan met 't nadeel dat ie niet sneller
gaat dan 1Mb/s(!!!!!).
Mijn vraag nu is: weet iemand of ik dat ding ook in een bridged achtige
(ofzo) mode kan zetten waarbij m'n linux-pc direct weer z'n externe
ip-adres op een adapter (al dan niet virtueel) heeft waarbij ik wel de
volledige (of iig > 8Mb) bandbreedte kan gebruiken?
Het web laat me hierbij behoorlijk in de steek.

Folkert van Heusden

--
Looking for a cheap but fast webhoster with an excellent helpdesk?
http://keetweej.vanheusden.com/redir.php?id=1001