[linux] Re: 716

Folkert van Heusden folkert op vanheusden.com
Ma Dec 11 20:25:39 CET 2006

> Ik heb een formuliertje ingevuld op de site SpeedTouch.nl met daarin de
> volgende tekst:
> When configuring the modem as described in section 8.1.2 in http://www.speedtouch.nl/docs/ConfigGuides/ConfigGuide_WANConnect.pdf
> the modem is only capable of downloading at 700KB/s!
> Please note that my adsl connection is capable of much more:
> Available Bandwidth
>             Cells/s  Kbit/s
> Downstream: 47160    19996
> Upstream  : 2408     1021
> [...]

Net ook een klacht KPN ingeschoten via hun klachten formulier op hun
website:
Goedendag,
Sinds een paar dagen heb ik, nadat ik mijn xs4all (via kpn) adsl verbinding heb geupgrade naar adsl ultra een speedtouch716v5wl modem.
Ik heb dit modem geconfigureerd volgens de documentatie te vinden op: http://www.speedtouch.nl/docs/ConfigGuides/ConfigGuide_WANConnect.pdf
sectie 8.1.2.
Zowel het modem als de helpdesk van KPN(!!) geven aan dat mijn adsl snelheid maximaal is:
Available Bandwidth
            Cells/s  Kbit/s
Downstream: 47160    19996
Upstream  : 2408     1021
Als ik echter via de instellingen zoals hierboven beschreven ga internetten, dan haal ik, ook bij downloaden van het testbestand op de kpn site http://www.adslvalley.nl/mxarena/downloads/index.php
niet meer dan 700KB/s.
Dit ligt aan het modem want als ik het modem op de standaar manier configureer (dwz via de installatie cd van kpn), dan haal ik ruim 1500KB/s echter deze instelling is onbruikbaar vanwege de NAT configuratie.
Graag verneem ik van u een oplossing.

Folkert van Heusden

--
Ever wonder what is out there? Any alien races? Then please support
the seti op home project: setiathome.ssl.berkeley.edu