[linux] Re: 716

Di Dec 12 07:49:37 CET 2006

On Mon, 11 Dec 2006, Folkert van Heusden wrote:

> Sinds een paar dagen heb ik, nadat ik mijn xs4all (via kpn) adsl verbinding heb geupgrade naar adsl ultra een speedtouch716v5wl modem.
> Ik heb dit modem geconfigureerd volgens de documentatie te vinden op: http://www.speedtouch.nl/docs/ConfigGuides/ConfigGuide_WANConnect.pdf
> sectie 8.1.2.
> Zowel het modem als de helpdesk van KPN(!!) geven aan dat mijn adsl snelheid maximaal is:
> Available Bandwidth
>            Cells/s  Kbit/s
> Downstream: 47160    19996
> Upstream  : 2408     1021
> [...]

Spannend. Je vraagt dit beestje een veelvoud aan werk te doen om jouw pptp
behoefte te bevredigen en vind het vreemd dat het dan zo slecht gaat?

Heb je al eens naar praktische zaken gekeken als timing van packets en
dergelijke? Hoeveel tijd raak je kwijt door alle extra's? Kun je zien of
je CPU van dat kastje door het lint gaat? Het zou me niet verbazen als
puur packets schuiven al een hele kluif is. Dan 3x tot 5x zoveel hooi op
de vork moeten nemen is er niet bij.

Ja, het ligt aan het modem. Maar ik verwacht van mijn auto ook geen
actieradius van 1700 km, een vluchtnivo tot 30000 voet en topsnelheid van
750 km/h

Hugo.

--
 	hvdkooij op vanderkooij.org	http://hvdkooij.xs4all.nl/
 	    This message is using 100% recycled electrons.