[linux] Re: 716

Huub Reuver h_reuver op mantell.xs4all.nl
Wo Dec 13 06:45:34 CET 2006

On Tue, Dec 12, 2006 at 11:39:00PM +0100, Hugo van der Kooij wrote:

> Wacht even. PPPoA en PPTP zijn verschillend. PPTP is niet meer dan een GRE
> tunnel met een suikerlaagje.
>
> En als je ooit met GRE tunnels hebt gespeeld op een Cisco router dan weet
> je dat je CPU power extra nodig hebt om dat te bolwerken.

Detail:
De PPTP tunnel loop van pc tot de modem.
Ik meen dat het nog over IP gaat.
Een modem die 1:1 data doorgeeft vind ik dan geen slecht alternatief.
Dan heb je wel een router achter de modem nodig of maximaal 1 pc.

Laat ik zelf de NAT in diverse BSD's of Linux in elk geval de voorkeur
geven boven een proprietary solution.

Met vriendelijke groet,
Huub Reuver