[linux] Re: 716

Wo Dec 13 10:01:14 CET 2006

On Wed, Dec 13, 2006 at 06:45:34AM +0100, Huub Reuver wrote:
> De PPTP tunnel loop van pc tot de modem.

dat was vroeger zo, tegenwoordig gebruiken de meesten wel een router, al
zou het alleen al zijn vanwege het feit dat je single endpoins hebt
anders. Veel teveel geklier om meer mensen het internet op te krijgen.

> Een modem die 1:1 data doorgeeft vind ik dan geen slecht alternatief.

Modems doen dat, modem/routers niet, tenzij je gaat bridgen.maar dan is
het geen router meer eigenlijk. Degradatie zeg maar ..

> Laat ik zelf de NAT in diverse BSD's of Linux in elk geval de voorkeur
> geven boven een proprietary solution.

Tja, ik niet(altijd). Meestal niet eigenlijk. Alleen die speciale
gevallen waarbij het nodig is, en dat is dus niet echt vaak....

--
http://www.linux-it.nl