[linux] Re: ping = segfault

Wybo Dekker wybo op servalys.nl
Wo Dec 13 12:45:01 CET 2006

Roeland Th. Jansen wrote:

> waar je ACLs staan, geen idee.
 > Ik weet niet eens wat voor een firewall je gebruikt;
 > of het linux is of een apart doosje (wat wel zo handig is),

linux

> of je een of meerdere interfaces gebruikt etc etc etc. en

1 netwerkkaart

 > of je router ervoor NAT snapt of niet
 > (ook al een eerste vangnet voor rommel trouwens).

router is (nu) het kastje dat ik van kpn kreeg voor
internetplusbellen: KPN ExperiaBox = Siemens Gigaset SX552 WLAN dsl
Draadloos + 4 poorten + usb

Ik ben er nu pas achter dat ik daar die ACLs kan zetten,
dat-ie NAT heeft (staat aan),
dat er een firewall inzit (aan)
met attack detection (aan, high level)
dat access control aanstaat, met lege ACLs, dus voorlopig veilig neem
ik aan
dat email notification uit staat (maar wat doet dat als ik het aanzet?)
en nog zo het een en ander, dus ik kan vooruit.

Maar m'n ping doet intussen nog steeds niets, als ik hem niet
verhuis... ik heb hem nu maar in /usr/bin gezet.

--
Wybo