[linux] Re: ip adres(sen) voor laptops

Do Dec 14 16:21:47 CET 2006

On Thu, Dec 14, 2006 at 04:02:59PM +0100, Paul de Vries wrote:
> [...]

Tja, thuis is dat wellicht handiger als je de IP addressen weet dan
wanneer je maar wat adressen uitdeelt, die in je lokale DNS worden
gekoppeld aan namen als werkplek00.local t/m werkplek99.local
Ik zie in de log file dat de client bij het DHCP request diens host naam
(Knoppix) meedeelt. Kan de server DNS updaten zodanig dat de host naam
aan het verstrekte IP adres wordt gekoppeld?

> ik gebruik dhcp/dns van mijn linux server en heb dus wat weer
> mogelijkheden. op basis van mac adres ken ik ip adres toe.
> en inderdaad werkkamer eth en woonkamer wlan.

Mijn laptop kan via LAN en wireless tegelijk verbinding krijgen en heeft
dan twee verschillende IP adressen.

> vraag: is het zinnig of onzinnig om voor de 2 mac adressen hetzelfde ip
> adres te gebruiken?

Ik denk dat dit niet kan als ze tegelijk op zijn. Je kunt eerder twee IP
adressen in DNS aan dezelfde hostnaam koppelen.

Met vriendelijke groet,

Daniel von Asmuth

--
       <  Smoking shortens the Life expectancy of your Cigarettes  >