[linux] Re: laptop advies gevraagd

Rob Sterenborg rob op sterenborg.info
Za Dec 23 15:32:28 CET 2006

> Hmmm. Fedora Core 6 wil nog niet met succes draaien. Mogelijk een XEN
> gevoeligheidje. Maar ik heb even andere zaken aan mijn hoofd
> maar als ik wat meer weet wat wel en niet draait dan verschijnt dat
> wel op een webpagina.
>
> Hugo.

Ik weet niet wat er niet loopt, maar ik heb zelf zowel met FC6 x86_32
als x86_64 problemen. Dat begint al tijdens de installatie als ik zelf
packages wil selecteren: Anaconda crashed.
Ik wil er wel bijvermelden dat *alles* wat er op dit moment al op staat
en heeft gestaan (die FC6 install staat op een aparte hdd) zonder enig
probleem werkt dus m'n hardware lijkt me niet brak.

Een tijdje geleden waren de repository mirrors niet bruikbaar waren
omdat updates op een andere lokatie stonden dan yum verwachtte.
(yum <install|update> <package> -> uiteindelijk melding: "no more
repositories to try" oid)
Extra repositories en vooral smart maken het behoorlijk werkbaarder.

Groet,
Rob