[linux] Re: [LC Announce] Linux Counter: 139442 registered Linux users (fwd)

Jelle Boomstra nllgg op nietsch.dds.nl
Wo Feb 1 18:44:17 CET 2006

On Wednesday 01 February 2006 18:25, Roeland Th. Jansen wrote:
> Volgens mij moet je het op vrijwillige basis doen _en_ de getallen
> kunnen interpreteren. Ondanks dat ik met de verschillende machines
> aangemeld ben, hecht ik er wenig waarde aan.

Tuurlijk, dat is nou statistiek, verzamel genoeg data en trek er een conclusie
uit. Maar op het moment dat je genoeg gegevens hebt verzameld (over bv hoe
groot de groep geregistreeden is t.o.v alle linux gebruikers) dan vermoed ik
dat je dan ook al genoeg data hebt om een conclusie te trekken over je
oorspronkelijke doel: hoeveel mensen linux gebruiken.
Aansporingen zoals die van Hugo verstoren die gemeten verhouding alleen maar,
dus ze maken je uiteindelijke meting onbetrouwbaarder ipv betrouwbaarder.

--
met vriendelijke groeten,
Jelle Boomstra