[linux] Re: XS4All ADSL configureren voor bridged mode?

Rob Sterenborg rob op sterenborg.info
Zo Feb 12 12:15:56 CET 2006

> probleem blijft alleen dat de $OP natuurlijk een ZyXEL heeft staan. En
> het is inderdaad alleen een hack van A/T.

Jij kwam met het idee om een Alcatel op te snorren.
Stel dat ie dat doet; van wat ik zo snel over DHCP spoofing lees lijkt
het op SIP spoofing en met SIP spoofing heb ik goeie ervaringen,
undocumented of niet. Het modem hoeft zo weinig te doen dus kan het ook
weinig fout doen.

> Als je verder googleddan worden die A/T gevallen ook door anderen
> geclassificeerd als braindead ;-)

Dat zijn ze ook ;^)
Zie hierboven.

> Maargoed, als je (om wat voor reden dan ook) routing en firewalling

Mijn reden is : hobby. Is dat goed genoeg ?
Ik krijg het idee dat je vindt dat "men" dit maar aan zo'n kastje moet
overlaten.. Is dat omdat je er geen vertrouwen in hebt dat "men" zoiets
zelf aan kan of heb je andere redenen ?
Ik vind het leuker om dit zelf te doen en ik denk dat ik het redelijk
voor elkaar heb. Laat ik zeggen dat ik meer vertrouwen in mijn firewall
heb dan in de Thomson.

> zelf wil doen, dan is het een oplossing. Die dingen kosten op markt-
> plaats vrijwel niks.
>
> Wij vervangen ze in de business bijna altijd voor wat
> knappers in ieder geval....

Dat kan ik me voorstellen. Zakelijk gezien zou ik ook geen Thomson
willen maar nogmaals : ik ben/heb thuis geen business. Voor mij is dit
ideaal en misschien voor een ander ook.
YMMV.

Gr,
Rob