[linux] Re: Waarom zo weinig effectief swap-geheugen?

Paul Slootman paul+nospam op wurtel.net
Ma Feb 13 12:57:15 CET 2006

On Fri 10 Feb 2006, Hugo van der Kooij wrote:
> [...]

"(swap) is meer dan 15 X zo groot dan het "echte" geheugen" ?!?!?!?
Leer jij eens rekenen.... 2 x 7.8MB is toch een stuk minder dan 1024MB.

> Je krijgt wat je hebt geconfigureerd. Maar ik zie nergens iets wat vreemd
> is aan het verhaal behalve jow aanname dat it een werkbare swap indeling
> is. Je configureert iets vreselijke klein (en zegt dat meerdere malen met
> getallen onderbouwd) maar verbaast je er toch over dat het zo klein is.

Die onderbouwing is al fout, want Julien denkt dat 2 x 7.8MB, 15x zo
groot is als 1024MB.

> Wellicht moet je toch beter opletten en geen GB en MB instellingen door
> elkaar gooien?

Ik ben daar ook een beetje bang voor.
Ook wel jammer dat Julien na 3 dagen nog geen feedback gegeven heeft,
terwijl ie de lijst wel vraagt om 'm te helpen.

Paul Slootman