[linux] Re: grafisch tooltje voor internetcapaciteit

Hans Paijmans j.j.paijmans op uvt.nl
Vr Jul 7 11:24:45 CEST 2006

Roeland Th. Jansen wrote:

> ik begrijp uit Hans' verhaal dat hij een aparte internet telefoon heeft
> waar de router niks vanaf weet. Da's altijd een goede combinatie van
> dikke xfers op de lijn -- telefoon uit of fall-back naar de lifeline.
>
> Wellicht dat Hans dat nog even verder toelicht..

Het leek allemaal zo eenvoudig... gewoon een grafiekje dat laat zien
wat een bepaalde host allemaal te verwerken krijgt. En wat is SNMP?
En SOHO?

Ik heb een Fritzbox fon, die zowel ADSL als VOIP verzorgt. Die Fritzbox
wordt vaak in een adem met Linux genoemd, schijnt zelfs firmware te
hebben die op Linux is gebaseerd. OK: die Fritzbox (192.168.178.1)
zit direct achter de splitter, en dient als router voor een draadloos
netwerkje op een tweede router (192.168.1.1), waar alle PC's aan hangen.
Wat onhandig, maar dat is zo gegroeid.

--
Dr. J.J. Paijmans
Tilburg University: Dept. of Linguistics & AI             013-4662693