[linux] Re: geen dhcp-offer met Debian Sarge

Zo Jul 9 19:42:39 CEST 2006

On Sun, 9 Jul 2006, Bram Mertens wrote:

> Maar als ik ifup eth0 ingeef zie ik dat er verschillende malen een
> DHCP-request verzonden wordt, gevolgd door:
> eth0: link up, 100Mbps, full duplex, lpa 0x45E1
> en oo:
> NETDEV WATCHDOG: eth0: transmit timed out

Dat betekend dat je DHCP request zelfs de kabel niet gehaald heeft. Laat
staan de router als DHCP server. Je krijgt een timeout error op je
transmit poging.

Kijk eens naar het verschil in kernels tussen de geteste versies. Ik gok
er op dat debian een wat oudere kernel pakt en je netwerk kaart niet
correct ondersteunt.

Dit ga je dus met een fixed address ook niet oplossen.

Weet je zeker dat je op 100 Mb/s kan werken? Ik heb al de meest
waanzinnige situaties gezien waarbij 10 tegen 100 Mb/s aan staat en beide
kanten toch denken dat ze een link hebben.

Hugo.