[linux] Re: geen dhcp-offer met Debian Sarge

Huub Reuver h_reuver op mantell.xs4all.nl
Ma Jul 10 10:11:52 CEST 2006

On Sun, Jul 09, 2006 at 06:18:02PM +0200, Bram Mertens wrote:

> Momenteel ben ik op vakantie, dus niet in m'n eigen netwerk, en beschik ik
> over een Linksys router die ingesteld is voor dhcp.
>
> Onder knoppix werkt het netwerk zonder problemen (voorlopig nog met draad;
> "one step at a time").  Onder debian krijg ik echter geen DHCP-offer binnen
> en krijg ik dus geen verbinding.
>
> De netwerkkaart wordt onder beide herkend als een Realtek RTL8139, de
> module 8139too is onder beide geladen dus dat lijkt me geen probleem.

Doe nog eens een stap terug.
/etc/network/interfaces:
auto eth0
iface eth0 inet static
address 192.168.1.99
netmask 255.255.255.0
network 192.168.1.0
broadcast 192.168.1.255

Als static het netwerk werkt kun je denken aan DHCP

Met vriendelijke groet,
Huub Reuver