[linux] Re: geen dhcp-offer met Debian Sarge

Ma Jul 10 16:21:49 CEST 2006

On Mon, Jul 10, 2006 at 03:57:01PM +0200, Bram Mertens wrote:
> Zolang je netwerk hebt wel, dan kan apt de nodige dependencies automatisch
> resolven.  Jammer genoeg lukt dat dus net niet en moet ik ervoor zorgen
> dat ik al de juiste debs op schijf heb staan om ze zo aan dpg te kunnen
> voeren.

ja dat snap ik. maar dat is geen hell ofzo.

als je een werkende situatie nog hebt (oude config ofzo, oude kernel)
dan kan je die vast van CD terug zetten of USB ofzo.

> Inderdaad maar om die debs onder debian te kunnen installeren moest ik m'n
> schijf wel mounten.  Dat ging meermaals goed maar na m'n laatste poging om
> debs te installeren gaf fsck fouten tijdens het booten.

daar is niks spannends aan lijkt me. als je bijvoorbeeld elke 40 mounts
of om de 180 dagen als forced check hebt staan en je systeem draait al
langere tijd, dan kan er best wel eens een foutje zijn. zolang het fixen
werkt en lost&found leeg is zou ik me geen zorgen maken.

> Zoals ik al schreef heb ik geen idee of het aan Knoppix ligt of aan de
> debs die ik er manueel op gezet heb.

geen idee ook. zelf ben ik zoals bekend geen debian fan dus 't blijft
gokwerk. (not impressed etc)

--
http://www.linux-it.nl