[linux] Re: geen dhcp-offer met Debian Sarge

Bram Mertens bram.mertens op sofico.be
Ma Jul 10 12:14:00 CEST 2006

linux-bounce op lists.nllgg.nl wrote on 10/07/2006 12:01:52:

> wie weet doet de hele netwerkkaart het wel niet.

Hardwarefout lijkt me onwaarschijnlijk aangezien de kaart werkt als ik met
een live-cd boot.  (Zo kon ik m'n mails versturen.)

Waarschijnlijk ligt de fout zoals Hugo opmerkte bij de kernel, jammer
genoeg leidde debs-downloaden en manueel installeren nog niet tot het
gewenste resultaat.  Zoals gevreesd is het een echte hel om de
dependencies van een kernel te moeten resolven...

Daarenboven heeft Knoppix blijkbaar ook nog m'n root-filesystem om zeep
geholpen, of heeft één van de toch reeds geïnstalleerde debs één of ander
overschreven.  In elk geval ik kan niet meer booten in debian.

Ik ga eens kijken of ik meer geluk heb met meer recente installatie CD's,
hopelijk is de kernel van de netinstall nieuw genoeg...

mvg

Bram