[linux] Re: geen dhcp-offer met Debian Sarge

Ma Jul 10 15:14:48 CEST 2006

On Mon, Jul 10, 2006 at 12:14:00PM +0200, Bram Mertens wrote:
> Hardwarefout lijkt me onwaarschijnlijk aangezien de kaart werkt als ik met
> een live-cd boot.  (Zo kon ik m'n mails versturen.)

de hardware is niet fout, de config lijkt verkeerd te zijn.

> Waarschijnlijk ligt de fout zoals Hugo opmerkte bij de kernel, jammer
> genoeg leidde debs-downloaden en manueel installeren nog niet tot het
> gewenste resultaat.  Zoals gevreesd is het een echte hel om de
> dependencies van een kernel te moeten resolven...

oh ? ik hoor altijd dat het met debian een fluitje van een cent is.

> Daarenboven heeft Knoppix blijkbaar ook nog m'n root-filesystem om zeep
> geholpen, of heeft ??n van de toch reeds ge?nstalleerde debs ??n of ander
> overschreven.  In elk geval ik kan niet meer booten in debian.

da's vreemd. zo'n knoppix live CD bedoel je toch ? die schrijft niet je
systeem vol met meuk ofzo.

> Ik ga eens kijken of ik meer geluk heb met meer recente installatie CD's,
> hopelijk is de kernel van de netinstall nieuw genoeg...

succes.

--
http://www.linux-it.nl