[linux] Re: SMP instellingen

Wo Jul 12 14:00:11 CEST 2006

On Wed, Jul 12, 2006 at 12:36:06AM +0200, Johan Wevers wrote:
> Waarom? Ik ga wel upgraden, maar heb voorlopig weinig tijd. Toen ik geen
> werk had had ik geen geld voor upgrades, nu ik werk heb heb ik wel geld
> maar bijna geen tijd... 50-60 uur is hier standaard, en ik wil niet in
> de auto in slaap vallen.

omdat een 2.6 kernel vliegt tov een 2.4 kernel bijvoorbeeld.
Het opzetten van een base systeem is trouwens niet zoveel werk, als je
een distributie gebruikt die niet teveel DHZ is. (niet echt nodig
trouwens -- in jouw geval aan te raden ook)

> Slackware is daar redelijk goed in, maar heeft geen SMP-enabled kernels
> in de standaarddistrinutie. Die moet, incl. source, op 4 CD's passen,
> dus je moet keuzes maken. Ik neem aan dat Patrick Volkerding aanneemt dat
> mensen die machines met meer CPU's kopen ook wel een kernel kunnen
> compileren (hoewel, is voor die multicore P4 ook een SMP kernel nodig?).

zoveel scheelt dat nou ook weer niet in ruimte. Beetje slap excuus hoor
;-). SMP CPUs werken trouwens ook op UP systemen. Dus al zou het een
kwestie van ruimte zijn..

en 't is al geantwoord ja, het is niet nodig maar als je meer cores wil
gebruiken..

de HT CPU's hebben dat ook allang.

--
http://www.linux-it.nl