[linux] Re: SMP instellingen

Johan Wevers johanw op vulcan.xs4all.nl
Vr Jul 21 23:52:50 CEST 2006

Roeland Th. Jansen wrote:

>omdat een 2.6 kernel vliegt tov een 2.4 kernel bijvoorbeeld.
>Het opzetten van een base systeem is trouwens niet zoveel werk, als je
>een distributie gebruikt die niet teveel DHZ is. (niet echt nodig
>trouwens -- in jouw geval aan te raden ook)

Viel inderdaad mee. Ik heb eerst m'n harddisk gereorganiseerd - de oude
win2000 partitie kon er af, en /var/spool was te klein, heb nu alleen
/home nog op een aparte partitie - en de laatste stabiele kernelversie
2.6.17.6 gecompileerd. Tot nu toe lijkt alles te werken - sound, internet,
X.

Hij schakelt alleen m'n textconsoles in een aparte mode met 30 regels,
hoewel ik vga=normal in lilo.conf heb staan. Enig idee waar dat aan kan
liggen?

Het systeem "voelt" sneller aan onder X - dat zal wel met die Voluntary
Kernel Preemption instelling te maken hebben. Ben benieuwd of
distributed.net er ook sneller mee gaat.

Nu nog zien hoe ik onder die nieuwe X het scherm in 1280x1024 krijg.
Als ik die mode er bij zet in xorg.conf in section Screen, subsection
Display, start X niet op en abort met de melding dat hij geen screen
modes kan vinden.

--
ir. J.C.A. Wevers         //  Physics and science fiction site:
johanw op vulcan.xs4all.nl   //  http://www.xs4all.nl/~johanw/index.html