[linux] gemeente Groningen

dick kampman dkampman op xs4all.nl
Vr Jul 14 08:12:44 CEST 2006

De Groninger Gezinsbode meldt mij op 12/7/06 "Gemeente weekt zich langzaam los
van Microsoft".

Er volgt een uitgebreid verhaal, waarin wordt gesteld, dat de gemeente een
nieuw contract met Microsoft gesloten heeft, omdat "Linux zelf aangeeft
complexere werkplekken nog niet te kunnen bedienen".

Dit is de uitkomst van onderzoek in oktober 2005 door de gemeente waaruit naar
voren kwam, dat "Een volledige overgang op korte en middellange termijn niet
haalbaar is".

Dit artikel bevat elementen die nieuw voor mij zijn. Waar bijvoorbeeld geeft
"Linux zelf" aan dat complexere werkplekken nog niet bedient kunnen worden?

Misschien kan iemand mij wat aanvullende info geven?

Dick Kampman
dkampman op xs4all.nl