[linux] Re: gemeente Groningen

Rob Sterenborg rob op sterenborg.info
Vr Jul 14 12:00:38 CEST 2006

> De Groninger Gezinsbode meldt mij op 12/7/06 "Gemeente weekt
> zich langzaam los van Microsoft".
>
> Er volgt een uitgebreid verhaal, waarin wordt gesteld, dat de
> gemeente een nieuw contract met Microsoft gesloten heeft,
> omdat "Linux zelf aangeeft complexere werkplekken nog niet te kunnen
> bedienen".
>
> Dit is de uitkomst van onderzoek in oktober 2005 door de
> gemeente waaruit naar voren kwam, dat "Een volledige overgang
> op korte en middellange termijn niet haalbaar is".
>
> Dit artikel bevat elementen die nieuw voor mij zijn. Waar
> [...]

Ik niet: "Linux" kan dat niet aangeven volgens mij. Maar het is een
krantenartikel en dat is waarschijnlijk weer een interpretatie van een
journalist, redacteur of whatever er nog meer rond loopt, van een
verhaal over een onderwerp waar ze het algemeen zelf ook niets van
snappen.
Misschien wordt het duidelijker wanneer je dat onderzoek onder ogen zou
kunnen krijgen.

Gr,
Rob