[linux] XEN ervaring?

Za Jul 15 01:05:37 CEST 2006

Hoi,

Ik ben aan het kijken naar XEN om met meerdere virtuele machines niet te
hoeven overgaan tot de aanschaf van veel extra hardware.

Ik heb al de standaard documentatie gelezen maar ben niet echt happy met
een paar zaken.

Zo wordt geadviseerd om maar een zooi directories te klonen van domain 0
naar een nieuw domain om zo een OS in te richten. Ik wordt daar niet
enthousiast van. Ik voorzie dat de subtiele zaken als package managers
daar niet echt blij mee zijn.

Maar de XEN vrienden gaan op geen enkele manier in op het inrichten van
een nieuw domain vanaf bijvoorbeeld CD's. Iemand toevallig over dergelijke
documentatie gestruikeld?

En wat is binnen een beperkt budget meest handig processor voor XEN? Ik
ben daar niet meer zo in thuis. Gezien het aantal taken wat nu al CPU
vreet en wat ik er nog bij verwacht ben ik ook beniewd naar ideeen over
meerdere processoren. (Zie ook:
http://hvdkooij.xs4all.nl/graphs.cms#aragorncpu) voor wat ik nu al weg
stook.)

Hugo.