[linux] Re: gemeente Groningen

dick kampman dkampman op xs4all.nl
Za Jul 15 10:41:05 CEST 2006

On Friday 14 July 2006 17:40, Gijs Hilenius wrote:
> wat ik begrepen heb: er is woensdag een commissie vergadering geweest,
> die heeft unaniem besloten MS-Office op te geven (pas over een jaar of
> drie) en over te stappen op Open Office. Dat komt volgende week in de
> raad, maar zal hoogstwaarschijnlijk wel worden aangenomen.

De Gezinsbode (een advertentieblad met gemeentenieuws) heeft geen eigen
website. De gemeente Groningen heeft wel een website, maar vermeldt dit
onderwerp niet. Ik kan dus geen e-copy leveren.

Gijs heeft gelijk dat het hier een mogelijk beeindigen van het Office-contract
betekent. De Gezinsb stelt:"Als de gemeenteraad besluit niet verder te gaan
met het Office-contract van Microsoft, mag de huidige versie worden
doorgebruikt tot een alternatief voorhanden is. Het college van B en W houdt
in een raadsvoorstel wel rekening met terugkeer naar Office (...) Het college
wil een "migratie-team" formeren dat de invoering van een 'besturingssysteem
onafhankelijke werkplek' voorbereidt. Pas als deze voorbereiding met succes
is afgerond, neemt Linux de rol van Windows over en wordt ook dit contract
beeindigd"

Mijn vraag betrof eigenlijk alleen het element"Linux geeft zelf aan complexere
werkplekken niet te kunnen bedienen", wat ik een merkwaardige formulering
vind.

Mocht de NLLGG hierop nog willen reageren dan kan dat per email naar de
redactie:

gezinsbode op hazewinkel.nl

(adres: redactie Gezinsbode, postbus 539, 9700 AM Groningen; tel 050 5844812)

Dick Kampman
dkampman op xs4all.nl