[linux] Re: gemeente Groningen

Hans Paijmans j.j.paijmans op uvt.nl
Za Jul 15 11:06:21 CEST 2006

dick kampman wrote:
.

> Mocht de NLLGG hierop nog willen reageren dan kan dat per email naar de
> redactie:

Sterker nog, ik denk dat de NLLGG, als een van de vertegenwoordigers
van Linux in Nederland /moet/ reageren wanneer iemand "als Linux"
beweringen doet.

In het beste geval is er een bedrijf dat (ook) Linux oplossingen
aanbiedt tot de conclusie gekomen dat Linux in dit geval geen haalbare
kaart is. Dat bokkenblaadje heeft natuurlijk geen idee van Linux
en Open Source en denk dat "Linux" dat heeft gezegd.

Of de situatie te complex is voor Linux, is ter verantwoording
van dat bedrijf, maar we mogen als NLLGG niet toestaan dat er verwarring
onstaat.

Als ik bestuurslid van de NLLGG was, zou ik zowel aan de gemeente
Groningen als aan dat krantje een brief schrijven, waarin we onze
verontrusting uitspreken over deze verwarring, en erop aandringen dat
Linux en de bedrijven die Linux oplossingen aanbieden duidelijk
onderscheiden worden.

Paai

--
Dr. J.J. Paijmans
Tilburg University: Dept. of Linguistics & AI             013-4662693