[linux] Re: Alsa hangt het systeem op

Ma Jul 17 20:18:31 CEST 2006

On Mon, Jul 17, 2006 at 11:32:06PM +0200, Johan Wevers wrote:
> Ik merk dat als ik een kernel zelf compileer hij de sound modules in
> /lib weggooit. Ik heb dus opnieuw Alsa geinstalleerd, maar zodra ik
> een alsactl restore doe hangt de betreffende terminal zich op. Ook
> kill -9 krijgt hem niet meer klein. Als ik de alsa drivers bij het
> booten laat laden hangt het hele systeem. Wat kan hier mis gaan?

voordat je de modules installeert (aannemende dat je niks aan de alsa
config gewijzigd hebt in de .config), zou je kunnen overwegen de
respectievelijke lib/modules/kernel-versie leeg te flikkeren.

Dat voorkomt een eventuele module die wel dezelfde kernel versie heeft
maar stiekem niet bij je kernel build past.

wel moet je natuurlijk weten hoe je eventueel kunt recoveren met een
paniek-cd mocht dat nodig zijn.

(ook wel goed voor de leercurve)

--
http://www.linux-it.nl