[linux] Re: Alsa hangt het systeem op

Johan Wevers johanw op vulcan.xs4all.nl
Di Jul 18 01:18:25 CEST 2006

Roeland Th. Jansen wrote:

>voordat je de modules installeert (aannemende dat je niks aan de alsa
>config gewijzigd hebt in de .config), zou je kunnen overwegen de
>respectievelijke lib/modules/kernel-versie leeg te flikkeren.

Dat doet make modules_install zelf al. Ik kan dus het beste de Alsa
modules vanaf source opnieuw builden?

>Dat voorkomt een eventuele module die wel dezelfde kernel versie heeft
>maar stiekem niet bij je kernel build past.

Dat zou een probleem kunnen zijn natuurlijk. De standaard setup van
Slackware gaat uit van een 486, ik heb de kernel gecompileerd voor
een P3.

>wel moet je natuurlijk weten hoe je eventueel kunt recoveren met een
>paniek-cd mocht dat nodig zijn.

Uiteraard. Dat is ook geen probleem (het zou zelf met floppy kunnen,
deze machine heeft weer een werkende floppydrive, bij de vorige was
die defect maar wegens nooit meer nodig heb ik dat maar zo gelaten).
Daarna is ook een e2fsck noodzakelijk.

--
ir. J.C.A. Wevers         //  Physics and science fiction site:
johanw op vulcan.xs4all.nl   //  http://www.xs4all.nl/~johanw/index.html