[linux] Re: OT: Hoe doen ze dat onder Windows...?

Wybo Dekker wybo op servalys.nl
Wo Jul 19 10:10:00 CEST 2006

Hans Paijmans wrote:

> Ik dacht het niet :-) Daar heb ik scriptjes voor.

ok, maar die zul je met excel macros ook kunnen imiteren, hoe moeizaam ook.

> Ja, het woord 'macros' hoor ik regelmatig. Dus de functionaliteit van de
> macro overlapt die van het unix-script, zolang je maar binnen de
> Excel-Word-Access combo blijft, en de ballast van de GUI meesleept.
>
> Is dat correct?

lijkt me wel, en niet alleen de ballast van de GUI, maar ook die van de
inhoud: eindeloze herhalingen van identieke macros (van rij 1 tot rij
n), volledig gebrek aan comment en documentie en nog veel meer.

Ik heb eens zo'n applicatie voor veel geld in Perl omgezet - je wilt
niet weten wat je dan voor rotzooi tegenkomt. En hoe mensen het
eigenlijk heel normaal vinden dat je gegevens met de hand tussen Word en
Lotus en plotpakketten heen en weer schuift.

Daar komt nog bij dat je jezelf onmisbaar maakt als je programmeersels
zo in elkaar zitten dat niemand het kan overnemen...

--
Wybo