[linux] Re: OT: Hoe doen ze dat onder Windows...?

Bram Mertens bram.mertens op sofico.be
Wo Jul 19 10:23:32 CEST 2006

linux-bounce op lists.nllgg.nl wrote on 19/07/2006 09:55:07:
> Ja, het woord 'macros' hoor ik regelmatig. Dus de functionaliteit van de
> macro overlapt die van het unix-script, zolang je maar binnen de
> Excel-Word-Access combo blijft, en de ballast van de GUI meesleept.
>
> Is dat correct?
Ik zou zeggen correct in die zin dat je met macro's ook dingen enigzins
kunt automatiseren.  Het is wel zo dat macro's (in Visual basic) beperkt
zijn tot de mogelijkheden van die taal.  Je kan voor zover ik weet geen
externe applicaties aanroepen (geen grep e.d.).  Je zal dus alle
resultaten door een lus moeten halen en één voor één moeten doorzoeken.

Prettig of snel zal het niet worden maar je kan er waarschijnlijk ook wel
de gewenste resultaten met bereiken.  Je moet dan natuurlijk wel eerst
Visual Basic leren wat op zich al niet zo'n leuke opdracht is.

Maar dat laatste is natuurlijk een (gekleurde) persoonlijke mening.

mvg

Bram