[linux] Re: SMP instellingen

Za Jul 22 08:43:37 CEST 2006

Aldus schreef Johan Wevers op Fri, Jul 21, 2006 at 11:52:50PM +0200:
> [...]

Goed nieuws voor Roeland: volgend jaar gaat ons bedrijf waarschijnlijk
over op Linux 2.6. Het opzetten van ons basis systeem kost overigens
wel vrij veel werk.

> Hij schakelt alleen m'n textconsoles in een aparte mode met 30 regels,
> hoewel ik vga=normal in lilo.conf heb staan. Enig idee waar dat aan kan
> liggen?

Als de VGA mode vooral de frekwentie van je videosignaal bepaalt, dan
wordt het aantal tekstregels nog bepaald door het console font dat je
gebruikt: als je i.p.v. een font bestaande uit 8x16 pixels er een van
8x14 pixels of zelfs 8x8 pixels gebruikt, dan passen er ook meer regels
op dat scherm.

Met vriendenlijke groet,

Daniel von Asmuth

--