[linux] Re: SMP instellingen

Vr Jul 21 22:23:04 CEST 2006

On Fri, Jul 21, 2006 at 11:52:50PM +0200, Johan Wevers wrote:
> Viel inderdaad mee. Ik heb eerst m'n harddisk gereorganiseerd - de oude
> win2000 partitie kon er af, en /var/spool was te klein, heb nu alleen
> /home nog op een aparte partitie - en de laatste stabiele kernelversie
> 2.6.17.6 gecompileerd. Tot nu toe lijkt alles te werken - sound, internet,
> X.

next time: use LVM.

> Hij schakelt alleen m'n textconsoles in een aparte mode met 30 regels,
> hoewel ik vga=normal in lilo.conf heb staan. Enig idee waar dat aan kan
> liggen?

je kunt proberen vga=ask en dan experimenteren met de verschillende
modes.

> Het systeem "voelt" sneller aan onder X - dat zal wel met die Voluntary
> Kernel Preemption instelling te maken hebben. Ben benieuwd of
> distributed.net er ook sneller mee gaat.

VKP ken ik niet. de SUSE kernel(s) hebben (wellicht net als anderen)
hebben wel wat specifieke instellingen om een desktop more responsive te
krijgen.

> Nu nog zien hoe ik onder die nieuwe X het scherm in 1280x1024 krijg.
> Als ik die mode er bij zet in xorg.conf in section Screen, subsection
> Display, start X niet op en abort met de melding dat hij geen screen
> modes kan vinden.

X zoekt een mode die past binnen je informatie die je gegeven hebt,
zoals de hsync, vsync, resolutie.

--
http://www.linux-it.nl