[linux] Re: Switchen of routen? was Re: op zoek naar doc voor lin/ms-win netwerk

Zo Jul 23 12:32:24 CEST 2006

On Sun, 23 Jul 2006, Julien Michielsen wrote:

> Heb al wat hints gekregen, maar begrijp het allemaal nog niet helemaal
> (understatement :( ), en kan dit ook niet vinden in bovengenoemde admin
> guide (www.debian.org/doc/manuals/network-administrator/ ). Heb een
> router aangeboden gekregen van HansP, met de toevoeging dat ik voor de
> reiskosten net zo goed een switch kon kopen. Heb ik het mis dat ik dan
> een stuk functionaliteit zou verliezen, en staan die twee stuks hardware
> beschreven in de guide (en waar)?

Je mist blijkbaar een essentieel inzicht in hoe netwerken in elkaar
steken. Dat je een minimale kennis hebt wordt als voorwaarde aangenomen in
een hoop Linux specifieke documenten.

Je doet er goed aan een boekenwinkel binnen te stappen en te zoeken naar
een boek dat zoiets uitlegt op een manier die je kan volgen. Of lees eens
wat op sites als:
http://compnetworking.about.com/od/basicnetworkingconcepts/

Hugo.