[linux] Re: Switchen of routen? was Re: op zoek naar doc voor lin/ms-win netwerk

Gijs Hillenius gijs op hillenius.net
Zo Jul 23 18:58:57 CEST 2006

      > On Sun, 16 Jul 2006, Daniel C. von Asmuth wrote:

(knip)

      > Heb al wat hints gekregen, maar begrijp het allemaal nog niet

(knip)

      > staan die twee stuks hardware beschreven in de guide (en
      > waar)?

Vraag het eens aan Google :-). Bijvoorbeeld, via Howstuffworks.com
zoeken op switch en router, dan kom je bijvoorbeeld hier:

http://www.practicallynetworked.com/networking/bridge_types.htm

Je oorspronkelijke probleem was, meen ik, dat je een Windowsmachine
hebt die je aan internet wilt koppelen. En dat terwijl je al een
Linuxmachine hebt die aan je adsl-modem hebt.

Simpelste oplossing: koop een router of een switch.

dan is onderstaande rechthoekje een idee van je netwerk:

|internet <-> adslmodem <-> switch of router  |
|                      Linux          Windows |