[linux] Re: en nu OT+ Re: OT: Hoe doen ze dat onder Windows...?

Ma Jul 24 11:50:42 CEST 2006

On Mon, Jul 24, 2006 at 11:22:45AM +0200, Julien Michielsen wrote:
> Sorry dat ik  het OT-niveau verhoog (of verlaag? ;-): je mag toch hopen
> dat mensen na hun kandidaats ge?nteresseerd zijn in het terrein dat ze
> bestuderen, en er dan ook genoegen in vinden goede gereedschapen te
> gebruiken, en met slimme handigheden een eindresultaat te bereiken. Of
> heeft het Windows-virus dit met een ?niet denken maar doen?-instelling
> uit gewist?

het is lastig om niet tegen schenen aan te trappen als je dit wil
beantwoorden (*). De constatering is wel terecht. Je ziet wel vaker bij
hoger opgeleiden dat men zich niet wil of kan verdiepen in eenvoudigen
zaken. Men doet het vaak af als "onbelangrijk, te eenvoudig voor mij"
etc.

Zo had ik laatst iemand die een kabel van de floppy drive verkeerd-om
gemonteerd had. Klassiek geval. Zie je zonder de kast te openen.

Schroef, omzetten schroef en tot ziens. Zijn reactie was "ach dat soort
een vodige zaken, daar bemoei ik me niet mee, dat is niet voor mij, te
laag" en dan moet je toch moeite doen om je mond op slot te houden.
Overigens is dat een lastig probleem bij mij. Ik heb maar niets gerekend
en ben maar weggegaan....

De man zelf had in ieder geval wel gedacht dat zijn kennis van zaken op
computergebied dusdanig was dat hij zelf wel wat service kon verrichten.
Tja....

(*) en ook niet te bedoeling hier)

--
http://www.linux-it.nl