[linux] Re: International keyboard voor SuSE 10?

Peter Vollebregt peter.vollebregt op gmail.com
Wo Mrt 1 14:53:19 CET 2006

Julien Michielsen schreef:

>Een genoegen van SuSE 9.3 (dat ik om die reden nog altijd gebruik) vind
>ik het interntaal toetsenbord (U.S. English w/ deadkeys) zodat je een
>accent (`) met een klinker (a) tezamen tot � combineert. Nou lijkt dit
>mij nogal publiek domein, maar in SuSE 10 lukte het mij niet met resul-
>taat een dergelijke combinatie te maken. Ook op de leeslijst daarvan
>kreeg ik geen antwoord. Betekent dit dat het domweg niet gaat onder
>SuSE 10, of had ik het niet op de slim genoege plaats gevraagd?
>Vinden jullie trouwens aanmerkelijke voordelen zitten in SuSE 10 boven
> [...]
Julien,

Er is wat veranderd aan het kunnen werken met keyboard layouts onder KDE.
Kon de directe link niet meer vinden maar dit legt het uit.
http://www.valdyas.org/fading/index.cgi/software/keyboard.html

Zelf los ik het op door met xmodmap een compose key aan te wijzen.
<xompose>'a geeft dan á

Peter