[linux] Re: International keyboard voor SuSE 10?

Erik Dooper edooper op gmail.com
Wo Mrt 1 14:59:48 CET 2006

On 3/1/06, Julien Michielsen <julien op michkloo.xs4all.nl> wrote:

> Een genoegen van SuSE 9.3 (dat ik om die reden nog altijd gebruik) vind
> ik het interntaal toetsenbord (U.S. English w/ deadkeys) zodat je een
> accent (`) met een klinker (a) tezamen tot à combineert. Nou lijkt dit
> mij nogal publiek domein, maar in SuSE 10 lukte het mij niet met resul-
> taat een dergelijke combinatie te maken. Ook op de leeslijst daarvan
> kreeg ik geen antwoord. Betekent dit dat het domweg niet gaat onder
> SuSE 10, of had ik het niet op de slim genoege plaats gevraagd?

Dat werkt in SL10.0 net zo goed als in 9.3, en op dezelfde manier. Ik werk
zelf met SUSE 10.0, en gebruik de dead keys ook. Ik heb daar naar mijn weten
ook niets bijzonders voor hoeven doen, gewoon in YaST2 instellen, en
eventueel een keyboard layout switcher in Gnome of KDE instellen.

Vinden jullie trouwens aanmerkelijke voordelen zitten in SuSE 10 boven
> - wat ik nog steeds tevreden gebruik - 9.3?

Ik heb een laptop, en geef veel presentaties, en ik kreeg 9.3 met geen
mogelijkheid aan een beamer. Dat is volledig opgelost met 10.0, dus dat was
voor mij een grote verbetering. Maar aan de andere kant, if it ain't broke,
don't fix it...

Mvg,
Erik