[linux] Re: Wanneer browser niet java-compatible (b)lijkt

Jelle Boomstra nllgg op nietsch.dds.nl
Vr Mrt 17 21:39:26 CET 2006

On Friday 17 March 2006 21:20, Julien Michielsen wrote:
> Op de website allesoversterrenkunde.nl/ lukt het mij niet meer de
> sterrenkaart boven ons land te tonen. Wanneer je daar klikt op
> "sterrenhemel" zou je een beeld moeten krijgen van de sterrenhenel boven
> ons land, maar die pagina blijft leeg bij mij. Toch denk ik de benodigde
> java-rpm's te hebben geïnstalleerd (bv. java-1_4_2-sun-1.4.2.08-0.1, en
> java-1_5_0-sun, 1_4_2 lijkt ook nodig te zijn). Iemand een suggestie wat
> de reden hiervan kan zijn?

Ja, bijvoorbeeld omdat je niet verteld welke browser je gebruikt. Maar
waarschijnlijk is het of firefox of konqueror.
Als die rpms van sun komen kan je er de donder op zeggen dat ze erg weinig
(lees: niets) aan je systeem configureren. Bij mijn weten plonken ze alleen
de bestanden in /usr/java/nogiets en blijft het daar bij. Ik vindt de debian
oplossing veel mooier (source pakketje aanbieden dat je voor iedere
installatie ff zelf moet bouwen. bouwen houdt in dat een script de binaries
download van sun en netjes in een werkende .deb inpakt)

Konq moet je in 'settings' zelf even naar de juiste executable
in /usr/java/javaversion wijzen geloof ik.

Met firefox zal je mogelijk even met about:config aan de slag moeten.

--
met vriendelijke groeten,
Jelle Boomstra