[linux] Probleem met DHCP onder CentOS

Cecil Westerhof CecilWesterhof op xs4all.nl
Za mei 13 09:18:21 CEST 2006

Er waren wat problemen bij een klant en ik heb een aantal virtuele
machines meegenomen naar huis om in het weekend de problemen op te
lossen.
Er wordt gebruik gemaakt van Ingres. Om een of andere reden gebruikt
Ingres een hardcoded hostname. Nu wordt zowel bij de klant als bij mij
met dhcp gewerkt.
Bij de klant wordt de hostname altijd localhost en wordt dus blijkbaar
niet toegekend. Bij mij wordt hij (op het ogenblik) dhcppc2.
Ik heb van alles geprobeerd om dit op localhost te krijgen.

In /etc/hosts staat:
        # Do not remove the following line, or various programs
        # that require network functionality will fail.
        127.0.0.1               localhost.localdomain localhost

        toegekend adres     localhost.localdomain localhost

In /etc/host.conf
        order hosts,bin

In /etc/hostname:
	localhost.localdomain

In /etc/sysconfig/network:
        NETWORKING=yes
        HOSTNAME=localhost.localdomain

Maar het mag allemaal niet baten. Mijn hostname blijft dhcppc2 worden.
Onder SUSE heb ik dit probleem nooit gehad. Iemand een idee wat ik hier
aan doen kan?

--
Cecil Westerhof <CecilWesterhof op xs4all.nl>