[linux] Re: linux op laptop

Mertens Bram m8ram op linux.be
Wo mei 31 22:03:52 CEST 2006

On 2006-05-31, Jelle Boomstra wrote:

> Heel algemeen: (want tik doe niet zo aan nieuwe computers:)
> De twee aspecten die een laptop een laptop maken is dat het een geintregreerd
> apparaat is en dat je hem zonder stroom touwtje (een tijdje) kan gebruiken.
> Een aspect dat hem niet van desktops doet onderscheiden is hoeveel megaflops
> je er uit kan vissen of hoe makkelijk of snel je eiwit-vouwing er mee kan
> berekenen. 64 bit is leuk, maar linux doet het al een jaar of 15 prima op 32
> bitten. hoe je het ook went of keert, de overgang naar 64bit is een
> bottleneck, en als je er voor de meute doorheen bent zal je daar in enige
> [...]

Niet echt aangezien ik geen idee heb welke processor op dat gebied het
beste scoort...  Iemand?

Vandaar ook de vraag i.v.m. het aanpassen van de kloksnelheid van de
processor, dat lijkt me voor een laptop toch belangrijk.

Het is me ook niet echt om die 64bit te doen, zou waarschijnlijk zelfs
eerder een 32-bit debian installeren tot 64bit inderdaad beter
ingeburgerd is.  (Ben op m'n werk trouwens ook al tot de vaststelling
moeten komen dat Oracle 64bit op SuSE 64bit niet aan de praat te
krijgen was...)

mvg

Bram

--
# Mertens Bram "M8ram"   <M8ram op linux.be>          Linux User #349737 #
# debian testing            kernel 2.6.15-1-686    i686    1024MB RAM #