[linux] Re: Geluidsoverlast beperken of nieuwe superstille hardware

Peter Fokker nllgg op berestijn.nl
Ma Okt 9 22:11:16 CEST 2006

"Maarten Verwijs" wrote:

> www.ikbenstil.nl

Da's een hele interessante, hartelijk dank daarvoor!

Ik moet zeggen dat de naamgevind van de verschillende modellen
mij aanspreekt. Ik keek onder 'Ubuntu PC' en zag deze PCs:
- IKBENSTIL Silent PC "Frikandel" - Ubuntu OS- Art.Nr.: 6672
- IKBENSTIL Silent PC JANSEN jr. - Ubuntu OS- Art.Nr.: 6671
- IKBENSTIL Silent PC JANSEN sr.- Ubuntu OS - Art.Nr.: 6670
Je vraag je af welk OS er geinstalleerd zou worden op de
IKBENSTIL Silent PC "Patatje Oorlog" ...

Wat natuurlijk sowieso interessant is, is dat deze leverancier
niet schrikt van het woord Linux. Alleen dat al is een goed argument
om juist met zo'n leverancier in zee te gaan.

> Of deze lijkt me ook al een tijdje interessant, want: Linux 6.0!
> http://tinyurl.com/z752f (computerstunt.nl)

Okeeej... Ook wel aardig, maar... ik lees deze wervende tekst:
STUNT: U-Buddie EM25+ complete mini PC 23,2*7,5*24,4 cm + LINUX 6.0 NIEUW v.a. EUR 129!

Die Linux 6.0 klinkt mij ook "apart" in de oren (misschien is dat net zoiets
als glibc en libc6 ofzo?). Ik keek nog wat verder en kwam terecht bij ThizLinux
(en het gaat dus om ThizLinux 6.0). De fabrikant daarvan heeft ook een webstek:
http://www.thizlinux.com.cn Hmmmm, mijn Chinees is niet zo goed dus ik kon niet
zoveel met die site.

Verder lees ik in de kleine lettertjes van computerstunt.nl dit:

| ThizLinux 6.0 bijgeleverd, incl. voorinstallatie op de 10 gb standaard
| harde schijf! (Wachtwoord: thiz) (let op: wij ondersteunen geen
| software - en zeker geen linux, omdat wij nog redelijk onbekend zijn
| met dit systeem, eventuele vragen zullen wij dan ook niet kunnen
| beantwoorden, laat staan dat wij een evt probleem kunnen oplossen voor
| u. hardware ondersteunen wij natuurlijk wel, maar voor evt controle op
| defecten zullen wij windows installeren).

Tja, als NLLGG-lid is dat nou niet echt wat je noemt uitnodigend: als
er _echt_ iets stuk zou zijn, wordt al je data met FORMAT C: opgeruimd
om te kunnen bepalen wat het probleem is? Mmmmm....

Desondanks bedankt voor deze link.

> En tot slot heb ik goede verhalen gehoord over myelectronics.nl.

Dat klinkt ook interessant. Ik moet daar nog eens verder op studeren.
Zo'n klein mini-itx-machientje klinkt toch wel leuk en geruisloos.

Nogmaals dank voor deze links.

--Peter Fokker

--
This .sig intentionally left blank.