[linux] Re: Geluidsoverlast beperken of nieuwe superstille hardware

Ma Okt 9 22:12:00 CEST 2006

On Mon, Oct 09, 2006 at 09:56:20PM +0200, Peter Fokker wrote:
> Je bedoelt Compaq/HP? Ik heb daar ooit wel eens een Compaq Evo gezien
> in een piepklein kastje. Da's inderdaad ook een idee voor een simpel
> werkstationnetje.

mijn vrouw heeft een HP (CPQ zo u wil) -- een 7600 usdt als ik 't goed
heb.

> wel gevonden in 8 poorts, maar 16 of meer klinkt allemaal als 19" spul,
> dus wat je zegt: plat en gierende ventilatoren.

mijn 16 port gigabit switch heeft wel een fannetje maar weinig gillen.
dat doen de servers wel .... maar die maken meer warmte

> Dat was toch zeker de dieselgenerator die je hoorde, niet de switch?

een dual XEON systeem met 4 GB memory onder windows 2003 met een RAID5
en tape. de bekende kleine fannetjes die gewoon verschrikkelijk hard
moeten draaien om flow te maken......

gelukkig staat dat ding nu op de plek van bestemming (om twee redenen --
geen windows ellende en geen herrie)

--
http://www.linux-it.nl