[linux] Re: Hoe te bepalen hoeveel bestanden er open zijn

Cecil Westerhof CecilWesterhof op xs4all.nl
Wo Okt 11 10:06:01 CEST 2006

Op wo, 11-10-2006 te 09:15 +0200, schreef Cecil Westerhof:

> Daar kan ik dan beter van maken:
> 	lsof -u cecil | wc -l
>
> Dat levert bij mij trouwens meer dan 12.000 open bestanden op. Is dat
> normaal? Ik heb KDE opgestart met Evolution, Firefox, OpenOffice,
> MySQLcc, ThoutReader, VMplayer en een tiental terminals. In een terminal
> heb ik YAST draaien.

Dat kan dus niet kloppen. 'ulimit -n' levert 1024 op, dus ik zou 12 keer
zoveel bestanden open moeten hebben als ik open mag hebben. Ik geloof
best dat er bugs in Linux zitten, maar ik kan me niet voorstellen dat er
zo'n bug in zit.

--
Cecil Westerhof <CecilWesterhof op xs4all.nl>