[linux] Re: Hoe te bepalen hoeveel bestanden er open zijn

Wo Okt 11 12:39:49 CEST 2006

On Wed, Oct 11, 2006 at 10:06:01AM +0200, Cecil Westerhof wrote:
> [...]

Moet je niet aan mij vragen of dat normaal is :-)

De volgende regel geeft een wat betrouwbaarder resultaat:
lsof -u cecil | sed -e "/[[:space:]]\+/s// /g"| cut -d ' ' -f 9 | sort -u | wc -l
(een hoop bestanden zijn namenlijk door meer dan 1 proces geopend)

> Dat kan dus niet kloppen. 'ulimit -n' levert 1024 op, dus ik zou 12 keer
> zoveel bestanden open moeten hebben als ik open mag hebben. Ik geloof
> best dat er bugs in Linux zitten, maar ik kan me niet voorstellen dat er
> zo'n bug in zit.

Volgens de man page geeft ulimit -n het aantal processen per shell op.

Met vriendelijke groet,

Daniel von Asmuth

--
      _----_