[linux] Re: Wil het echte aantal woorden nu opstaan

Wo Okt 11 12:44:39 CEST 2006

On Wed, Oct 11, 2006 at 12:36:50PM +0200, Gijs Hillenius wrote:

> Ik heb hier een (platte) tekst, die volgens
> de commandline woorden teller 'wc' 940 woorden bevat.
> Dezelfde tekst geopend in Abiword telt er 634! En emacs, waar de tekst
> in geschreven is, telt er 968.

Kennenlijk hanteren die programma's niet dezelfde definitie van wat
een 'woord' is. (in vim is de 'change word' optie 'cw' of 'cW', maar
de hoeveelheid vervangen tekens verschilt in beide gevallen).

Met vriendenlijke groet,

Daniel von Asmuth

--
      _----_