[linux] Re: Wil het echte aantal woorden nu opstaan

Wybo Dekker wybo op servalys.nl
Wo Okt 11 21:14:12 CEST 2006

Gijs Hillenius wrote:
> ha!
>
> Mijn klomp breekt..
>
> Ik heb hier een (platte) tekst, die volgens
> de commandline woorden teller 'wc' 940 woorden bevat.
> Dezelfde tekst geopend in Abiword telt er 634! En emacs, waar de tekst
> in geschreven is, telt er 968.
>
> Het zal wel liggen aan einde-alinea's en aantal paragrafen en
> dergelijke zaken, maar... iemand nog een truuk om het echte aantal
> woorden te achterhalen?

hangt af van wat je een word noemt. Op mijn webstek staat een
perl-script words waar een woord gedefinieerd is als alle wat matcht met
/\W+/, maar met de --pattern optie kun je dat aanpassen aan je eigen wensen:

http://www.servalys.nl/scripts/words      (script)
http://www.servalys.nl/scripts/words.html (man page)
--
Wybo