[linux] Re: Compileren kernel en installeren van (zelf gecompileerde) modules

Ton Smeele ton op superspace.nl
Vr Okt 13 09:08:07 CEST 2006

On Thu, 2006-10-12 at 23:02 +0200, Ton Boelens wrote:
> Ik zou graag eens een boek willen lezen waarin alle ins en outs van de
> Linux-kernel worden besproken, inclusief het werken met modules.

The Linux Kernel Primer, Claudia Salzberg Rodriguez etc, Prentice Hall,
ISBN 0-13-118163-7

> Wie kan mij een begrijpbaar, actueel boek aanbevelen, eventueel in PDF-formaat?

Of het begrijpbaar is hangt natuurlijk van je voorkennis af, het boek
heeft een stevige diepgang, geeft ruimschoots voorbeelden uit de kernel
van allerlei structuren en gaat specifiek in op het schrijven van
modules. NB: engelstalig.

Vriendelijke groet,

Ton