[linux] Re: Zou dat een spam-oplossing kunnen zijn?

Rob Sterenborg rob op sterenborg.info
Vr Okt 13 12:58:16 CEST 2006

On Fri, October 13, 2006 12:35, Julien Michielsen wrote:
> Wanneer men automatisch een echt groot bestand retourneert naar het
> spam-versturend adres. Heb zojuist gekeken wat er achter de From-header staat,
> en die lijken wel verband te houden met een bedrijf dat er wel niet echt op
> zitten te wachten kernels in hun postbus geduwd te krijgen.
>
> Of zie ik iets hier verkeerd (of niet)?

Zoals ik het zie is het probleem dat:

- Deze emails vaak een afzender adres hebben dan niet bestaat en daar kan je
niets naartoe versturen. In het ergste geval wordt je email door een
mailgateway geaccepteerd, doorgestuurd naar de uiteindelijke mailserver die
dan de recipient niet kent waardoor je je email in een bounce terug krijgt...
Zou ik niet vrolijk van worden.

- Als het afzender adres wel bestaat, dit vrijwel nooit klopt dus dan zou een
onschuldige ontvanger de dupe zijn van jouw automatische reply.

Gr,
Rob