[linux] Re: Hans Reiser opgepakt

joop gerritse jjge op xs4all.nl
Zo Okt 15 09:15:43 CEST 2006

On Sunday 15 October 2006 01:33, Folkert van Heusden wrote:
[...]
> Maar waar ik wel benieuwd naar ben: hoe kan het reiserfs bij normaal
> gebruik stuk gaan?

Ik heb het een paar keer gehad door hardwareproblemen. Waarschijnlijk een
slechte geheugenlocatie, waardoor mijn systeem vastliep en hard gerestart
moest worden. Dat gaat tien keer "goed" en dan krijg je meldingen van het
soort " check reiserfs". Als je dat doet blijkt dat (1) alle trees gerebuild
moeten worden (2) dat dat uren kan duren bij 80G (3) dat er toch data
onherstelbaar zijn.

Ik heb nu een nieuwe computer, en ik gebruik Reiser nog wel, maar ik zal er
zeker niet al te veel op vertrouwen. Aleen denk ik niet dat ext3 het er in
dit geval veel beter afgebracht zou hebben (gelukkig heb ik een dagelijkse
backup gemaakt, dat hielp wel).

--
Joop Gerritse
Mühlenstraße 11