[linux] Re: Hans Reiser opgepakt

Peter Vollebregt peter.vollebregt op gmail.com
Zo Okt 15 21:21:26 CEST 2006

Roeland Th. Jansen schreef:

> Ik ken niet de details maar ik weet dat een paar grote oracle databases
> ernstig stuk gegaan zijn met reiserfs. Ik mag niet zeggen bij welk
> bedrijf, maar als je dat al overkomt tijdens het testen, dan krijg je
> een wat minder gezellig gevoel in je buik.

En het gaat nooit mis onder ext3? Oracle databases gaan wel eens stuk.
En wat ik ervan weet passeren ze bij Oracle de filesystemen liever
zoveel mogelijk (of leveren ze hun eigen systeem zoals OCFS). Ter
voorbeeld kan je in dit stuk lezen dat raw access geprefereerd wordt
voor datafiles: http://www.dba-oracle.com/t_disk_configuration.htm

En mbt Oracle is ext3 vs reiserFS een weerkerende discussie. Zie voor
een leuk voorbeeld waarin de voor- en nadelen genoemd worden deze discussie:
http://lists.suse.com/archive/suse-oracle/2006-Apr/0048.html

Wat mij betreft was het enige probleem dat ik ooit met ReiserFS heb
gehad (maar ik draai geen grote systemen) dat Red Hat weigert enige
ondersteuning ervoor in hun kernels in te bouwen. Heeft voor mijn gevoel
enige verwantschap met de manier waarop ze met KDE omgaan (andere
discussie!). Je noemde die houding geloof ik al.....

Peter