[linux] Re: hoop bestanden van owner veranderen

Bram Mertens bram.mertens op sofico.be
Ma Okt 16 09:37:00 CEST 2006

linux-bounce op lists.nllgg.nl wrote on 16/10/2006 09:30:30:
> Hola!
>
> weet iemand hoe ik een hoop bestanden van owner kan doen veranderen (van
root
> naar gebruiker; met subdirectories)?
> Vast erg eenvoudig, maar ik heb totaal geen kennis van shell-scripting.

Heeft niet zo veel met shell scripting te maken:
chown -R user:group *
zal alle files in een dir (incl alle subdirs) van eigenaar veranderen

Je zou ook met find kunnen werken als je de files/dirs niet met gewone
shell syntax kan selecteren:
find /path/to/dir [andere opties] -exec chown user:group {} \;
(niet getest maar zou ok moeten zijn)

Of is de opdracht moeilijker dan dit?

mvg

Bram